13.4.09

Failure

I'm trying to make a contingency plan for if Russian doesn't work out, and I thought second-semestre French might be a nice alternative.  I can read French fairly well, and I know the grammar, but I'm pretty hopeless at speaking and I don't understand spoken French at all.  I figured I had missed the placement test, so I sent an email to the professor of the class like this:

Madame Professeur Bensalah-Mekkes,

Je voudrais vous demander si ce serait possible à faire le cours UniCert I/2, quoique je ne m'ai presenté à l'examen à l'évaluation?  Je peux lire et écrire (les documents scientifiques), et parler (lentement), mais je ne comprends bien le français parlé.  Je comprends passablement bien la grammaire--j'étude linguistique, et je connais les verbes irregulaires, et autres choses, qui rendent la grammaire française intéressant.  C'est seulement qu'il y a beaucoup des mots, que je n'avais pas appris, parce que je n'ai jamais fait le français dans l'école.  Je m'ai appris moi-même tout ce, que je sais, pour lire des documents, qu'il a fallu lire.  J'ai écrit cet e-mail avec l'aide d'un diccionaire, mais personne ne m'aidé.  

Je présente mes excuses, qu'il me faut poser ce demande, mais je croiyais dans la semaine prochaine que je ferrais un cours de russe.  Peut-être, je ne pourrai pas faire ce cours, donc j'écris à vous.

Dustin Heestand


This is my very, very best French, so please don't make fun of me.  She sent me a reply back like this:

Bonsoir Dustin,
vous n'avez rien à perdre si vous passez le test d'évaluation. C'est une formalité mais c'est la règle pour tout le monde. Vous pouvez passer le test même à partir de chez vous.
Chaleureuses salutations
SBM


It turns out that I could take the test on-line!  So I did.  It was pretty bizarre, actually: I was given five paragraphs in which every other word had its second half removed, and the task was to complete the words.  I scored a 57, enough to place me into fourth-semestre French.  

So I've emailed her again asking if I can be in a lower class.  The answer will probably be no.  My life is ridiculous.

1 comment:

  1. This reminds me of when, going in to my first semester of college, a physics professor told me that I could take the advanced level introductory course, even though I was wholly unqualified. I did, and it was bad.

    ReplyDelete